Over ons

Met ruim 25 jaar ervaring op het gebied van hypotheken en verzekeringen, heb ik als allround erkend financieel adviseur mij door de jaren heen ontwikkeld tot een specialist voor Starters op de woning­markt in de regio Gelderland, Limburg en Noord-Brabant. Ik breng erkende specialisten voor je samen en help je zo gewenst verder gedurende jouw gehele levensfase van A tot Z. Ik ga door tot het doel is bereikt en jouw wens een feit is!

In 1997 ben ik, John van Baardewijk, in loondienst bij een dochteronderneming van AEGON begonnen in de financiële dienstverlening. Gedurende 7 jaar heb ik daar veel ervaring opgedaan in verzekeren, pensioenen en hypotheken.

HypotheekMaker

In 2004 heb ik de overstap gemaakt naar HypotheekMaker. In 2005 ben ik mede-eigenaar geworden, sinds 1 januari 2010 ben ik volledig eigenaar van HypotheekMaker. Wij adviseren en bemiddelen in hypotheken, kredieten, verzekeringen, sparen en beleggen. Wij leveren een totaal­pakket van financiële diensten en geven jou deskundig en onafhankelijk advies op maat. Dat kan persoonlijk bij je thuis of thuis online vanachter jouw computer. Een eerste oriëntatiegesprek is vrijblijvend en bovendien altijd kosteloos. Wij staan voor een professionele samenwerking en betrouw­baarheid.

Maak kennis en ervaar onze passie en toewijding

"Om vast te kunnen stellen wat de consequenties van jouw keuzes zijn, is inzicht een vereiste. Met inzicht in jouw huidige financiële situatie, creëer je overzicht. Door overzicht en inzicht krijg je zekerheid en financiële rust. Wat het nemen van juiste keuzes vooraf mogelijk maakt en achteraf vervelende verassingen voorkomt."

Documenten

Dienstverlenings­documenten

Onze diensverlening en de kosten ervan transparant voor je vastgelegd...

Onze DienstenWijzer

Méér voor minder!  Bespaar honderden tot duizenden euro's via onze unieke dienstverlening.

Wat kost een hypotheekadvies?

Eerste woning

Advies & Bemiddeling

Advies bij je thuis, videobellen of advies op het werk: waar en wanneer jij dat wil!

  • Kosteloos vrijblijvend oriëntatie gesprek
  • Hypotheek + Starterslening
  • Inzicht in netto besteedbaar inkomen. Nu en in de toekomst
  • Volledige analyse van jouw risico's
  • Documenten simpel en snel uploaden via onze beveiligde omgeving.

100% Onafhankelijk

v.a. €  1.450,-

Volgende woning

Advies & Bemiddeling

Advies bij je thuis, videobellen of advies op het werk: waar en wanneer jij dat wil!

  • Kosteloos vrijblijvend oriëntatie gesprek
  • Oude en/of nieuwe hypotheek
  • Inzicht in netto besteedsbaar inkomen. Nu en in de toekomst
  • Volledige analyse van jouw risico's
  • Je levert documenten online en/of fysiek aan. Wat bij jou past!

100% Onafhankelijk

v.a. €  1.950,-

Oversluiten

Advies & Bemiddeling

Advies bij je thuis, videobellen of advies op het werk: waar en wanneer jij dat wil!

  • Kosteloos vrijblijvend oriëntatie gesprek
  • Hypotheek
  • Inzicht in netto besteedsbaar inkomen. Nu en in de toekomst
  • Volledige analyse van jouw risico's
  • Je levert documenten online en/of fysiek aan. Wat bij jou past!

100% Onafhankelijk

v.a. €  1.850,-

Een hypotheek

Kijken is begrijpen - Klik op de afbeelding en bekijk de animatievideo voor verdere uitleg.

Onze dienstverlening

Ervaar onze betrokkenheid, unieke dienstverlening en ontvang een hoogwaardig, onderscheidend en 100% onafhankelijk advies. Klanttevredenheid en een duurzame relatie staat daarbij voor ons voorop. Samen gaan we op zoek naar de voor jou best passende hypotheek, nú en in de toekomst.

DiensVerleningsDocumenten (DVD)
Onderstaande DienstVerlenings­Documenten geven je een beschrijving van de diensten die wij voor jou als consument kunnen en mogen verrichten. Het geeft bovendien informatie over de wijze waarop wij worden beloond en ook over de hoogte van onze beloning.

100% onafhankelijk advies

Kijken is begrijpen - Klik op de afbeelding en bekijk de animatievideo voor verdere uitleg.

Wettelijke verplichting

Het verstrekken van een DVD is wettelijk verplicht voor alle aanbieders en bemiddelaars die zich richten op consumenten die complexe producten of hypothecaire kredieten willen aanschaffen of daarover advies willen hebben. Dit betreft een groot aantal financiële producten die in de wet zijn terug te vinden, zoals levens­verzekeringen en hypotheken. Daarnaast is het doel van dit document om je zo vroeg mogelijk in staat te stellen een bewuste keuze te maken uit de diensten en vormen van beloning.

Transparant over kosten

Kijken is begrijpen - Klik op de afbeelding en bekijk de animatievideo voor verdere uitleg.

Onze toegevoegde waarde

Wij nemen graag de huisartspositie voor jouw financiële zaken in. Alles staat hierbij in het teken van persoonlijke aandacht. Daarbij zijn wij 100% onafhankelijk in het geven van adviezen Nemen wij voor onze adviezen alle tijd Nemen wij je zoveel mogelijk administratie uit handen Geven wij je persoonlijke aandacht, nu en in de toekomst Bezoeken wij je periodiek voor het actueel houden van jouw financiële zaken.

Aldus: Blijvende aandacht voor méér voor minder!

2. Aankoopadvies of aankoop­begeleiding

Optioneel en vanaf € 250

5.1 Waarde indicatie van een woning

Vanaf € 0,00

5.2 Woning taxeren - Desktop Taxatie

Vanaf € 85 voorbeeld rapport

5.3 Woning taxeren - NWWI Taxatierapport

Vanaf € 665

Periodiek onderhoud

Waarom nazorg?

Je kent het vast en zeker, de APK-ckeck voor je auto. Maar hoe zit dat bij je hypotheek? De wereld om ons heen verandert en dit kan gevolgen hebben voor jouw financiële situatie. Gedurende de looptijd van jouw hypotheek bieden wij je, noodzakelijk of wenselijk, nazorg. Zo kunnen wij ervoor zorgdragen dat je ook bij wijzigingen van bijvoorbeeld jouw doelstellingen, risicobereidheid of financiële positie, een reële kans blijft houden op het behalen van jouw doelstellingen.

Wettelijke zorgplicht
Regel en wetgeving

Advies was nooit gratis!

Voor 2008 leek advies altijd gratis, maar niets is minder waar. De kosten voor het advies, administratie, beheer en nazorg zaten verwerkt in de provisie die een adviseur ontving en/of in de kosten die een bank of verzekeraar rekende voor het financiële product. Voor veel consumenten is dit nog steeds nieuw en onbekend.

In de éénmalige vaste fee die wij in rekening brengen bij het afsluiten van een financieel product is door ons geen opslag opgenomen voor de kosten van administratie, beheer en nazorg. Wat overigens veel van onze concullega’s wel doen! Hierdoor kunnen wij de kosten voor het afsluiten van een financieel product voor onze relaties laag en zuiver houden.

Wft-zorgplicht

De algemene zorgplicht voor financiële dienstverleners is vastgelegd in artikel 4:24a Wet financieel toezicht (Wft). Financiële dienstverleners moeten handelen in het belang van de klant. Bij beheer en nazorg voor financiële producten hebben wij als financiële dienstverlener te maken met de wettelijke zorgplicht. Deze nazorg is dus in de wet vastgelegd, maar inhoudelijke eisen ontbreken. Deze zogenaamde ‘open norm’ zorgt voor veel onduidelijkheid.

Zorgplicht houdt in dat er verantwoordelijkheid ligt met betrekking tot bijvoorbeeld informatieplicht. Gedurende de looptijd van het financieel product moeten wij onze klant informeren over wezenlijke wijzigingen in essentiële productinformatie. Deze zorgplicht is vastgelegd in artikel 4:20 en artikel 4:21 Wet financieel toezicht (Wft).

Civiele zorgplicht

Naast deze ‘Wft-zorgplicht’ bestaan er ‘civiele zorgplichten’. Dat betekent dat wij ons richting onze klanten zorgvuldig moeten gedragen zoals van een redelijk bekwaam en redelijk handelend beroepsgenoot mag worden verwacht. Deze term wordt verder door de civiele rechter ingevuld. Wij kunnen met een klant overeenkomen welke dienstverlening er wel en niet wordt verricht en tegen welke prijs. In onze overeenkomst met de klant kunnen wij de ‘Wft zorgplicht’ echter niet uitsluiten, ook niet wanneer we de klant hiervoor expliciet laat tekenen. Regelmatig wordt de suggestie gewekt dat deze zorgplicht ‘gratis’ zou moeten zijn. Dat is het dus niet en is het ook nooit geweest.

ServiceAbonnement

Zorgeloos wonen en besparen

Bij het vaststellen van de voor jou best passende hypotheek wordt door ons maximaal rekening gehouden met jouw huidige omstandigheden, maar ook zoals jij en wij deze verwachten in de toekomst. Onze dienstverlening houdt daarom ook niet op na het afsluiten van jouw hypotheek. Via Periodiek Financieel Onderhoud zorgen wij ervoor dat je ook bij wijzigingen van bijvoorbeeld jouw doelstellingen, risicobereidheid of financiële positie, een reële kans blijft houden op het behalen van jouw doelstellingen.

Zorgeloos wonen en besparen

Bij nazorg gaat het om het up-to-date houden van het aan jou verstrekte financieel advies. Dit kan uiteraard alleen worden gerealiseerd als wij op de hoogte zijn en blijven van jouw persoonlijke situatie. Het is dus in je eigen belang hier voldoende aandacht aan te geven!

Reden 1: continu méér financiële zekerheid

Op basis van een periodiek persoonlijk onderhoudsgesprek inventariseren wij steeds opnieuw jouw wensen, doelstellingen, financiële situatie en mogelijkheden. Hierop actualiseren wij jouw persoonlijk KlantProfiel (KP) en de door jou afgesloten financiële producten. Zo ben jij ervan verzekerd dat er voor jou de beste keuzes worden gemaakt en dat jouw financiën nu en in de toekomst up-to-date zijn.

Reden 2: financieel ontzorgt, overzicht & inzicht

Periodiek Financieel Onderhoud zorgt voor financiële rust en een zorgeloos leven. Wij verzorgen voor jou het volledige overzicht en inzicht in jouw geldzaken:
1.  In geval van lang leven;
2.  In geval van werkeloosheid;
3.  In geval van arbeidsongeschiktheid;
4.  In geval van overlijden.

Reden 3: financieel voordeel

Maak je gebruik van ons ServiceAbonnement ontvang je permanente financiële zorg op vaste tijdstippen door deskundig onafhankelijk advies en begeleiding. Daarnaast een korting op ons uurtarief, afhankelijk van de door jou gekozen abonnementsvorm. Kies voor een ServiceAbonnement van HypotheekMaker en ontvang ook méér voor minder.

Basiskosten en ServiceAbonnement

Kijken is begrijpen - Klik op de afbeelding voor uitleg in woord en beeld.

Je bent niet verplicht de basiskosten periodiek te voldoen of een abonnements­vorm af te nemen. Gevolg is dan wel dat wij je de diensten die vallen onder 'Nazorg' niet (of niet volledig) kunnen verlenen en wij onze eenmalige vaste fee daarop aanpassen. Voor eenvoudige bemiddelings­werkzaam­heden zullen wij geen aanvullende kosten in rekening brengen. Uiteraard blijven wij je onze dienstverlening aanbieden, maar de daarvoor benodigde tijd zal op basis van ons uurtarief dan bij je in rekening worden gebracht.

Duur van het ServiceAbonnement

Kijken is begrijpen - Klik op de afbeelding voor uitleg in woord en beeld.

Een ServiceAbonnement wordt aangegaan voor een minimale termijn van 12 maanden. Daarna wordt het abonnement voortgezet voor onbepaalde tijd. Vanaf dat moment is het abonnement dagelijks opzegbaar met een opzegtermijn van 1 maand. Let op: verrekening van een verleende korting kan bij voortijdige beëindiging van het ServiceAbonnement van toepassing zijn, raadpleeg hiervoor ook onze Algemene Voorwaarden.

De belangrijkste voordelen

  • Eerlijk tarief! Totaal advies en beheer over alle bij jou aanwezige financiële producten tegen een vast bedrag per maand, afhankelijk van het aantal afgesloten producten;
  • Doorlopende eerstelijns financiële hulp en advies;
  • Periodieke financiële zorg op vaste tijdstippen op basis van deskundig onafhankelijk advies en begeleiding;
  • Advies staat centraal, geen provisie of andere ongewenste productprikkels;
  • Eigen keuze in afname van onze diensten en gewenste frequentie ervan;
  • Toegang tot nagenoeg alle financiële marktpartijen met transparante provisieloze producten;
  • Professioneel, ongebonden en volledig financieel ontzorgd;
  • Je weet exact wat je krijgt en wat het je kost;
  • Korting tot maximaal 45% mogelijk op ons uurtarief!

Kantoorgegevens

AFM vergunning:    12017320 
KvK nummer: 17180662 
Kifid nummer: 300.012842
SEH nummer: 17348
- -
IBAN: NL24ABNA0447602748
BTW nummer: NL8148.07.823.B01

Openingstijden

Maandag: 09:00 - 17:00
Dinsdag: 09:00 - 17:00
Woensdag: 09:00 - 17:00
Donderdag: 09:00 - 17:00
Vrijdag: 09:00 - 17:00
Zaterdag: Gesloten
Zondag: Gesloten

Maandag , Dinsdag , Donderdag

op afspraak tussen 18:30 - 21:00

Voor dringende zaken of bij

afwezigheid, bel: (06) 5069 0541

Heb je vragen of hulp nodig?

Openingstijden

Ma t/m Vr
09.00 - 17.00

Maandag , Dinsdag , Donderdag
op afspraak tussen 18:30 - 21:00 


Volg ons op social media
© HypotheekMaker
Kvk: 17180662
AFM: 12017320
IBAN: NL24ABNA0447602748