Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website om deze te analyseren en om er voor te zorgen dat je voor jou relevante informatie te zien krijgt. Door hiernaast op akkoord te klikken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden.

Akkoord
Niet akkoord

Klik op de afbeelding en bekijk de animatievideo voor verdere uitleg.

Autoschade mobiel melden
Aanrijding? Mobiel schade melden...

Indien de verzekeringsmaatschappij niet meedoet laat de applicatie dit weten na het invullen van jouw kenteken. Indien je een leaseauto rijdt moet je zelf een lease­maatschappij selecteren. Staat jouw maatschappij er niet bij dan kun je via Mobielschademelden.nl jouw schade helaas niet melden.

Met een online schademelding draag je bij aan de verkeers­veiligheid. De informatie over de toedracht en de locatie wordt namelijk ook gedeeld met verkeers­veiligheids­instanties. Zo krijgen deze partijen een goed beeld van gevaarlijke situaties en kan men de verkeers­situatie aanpassen. Persoons­informatie of informatie over betrokken voertuigen wordt niet gedeeld met deze verkeers­veiligheids­instanties.

Schade melden. Hoe nu verder?

Schade is altijd vervelend. We helpen je daarom graag snel verder. Bekijk hieronder per verzekering hoe je je schade kunt melden.

Voor welke verzekering wil  je een schade melden?

Autoverzekering

Kop
Tekst met link.

Bekijk button
Aansprakelijkheidsverzekering

Kop
Tekst met link.

Bekijk button
Rechtsbijstandverzekering

Kop
Tekst met link.

Bekijk button
Reisverzekering

Kop
Tekst met link.

Bekijk button
Woonverzekering (inboedel- en opstalverzekering)

Kop
Tekst met link.

Bekijk button
Overige verzekeringen

Kop
Tekst met link.

Bekijk button
Vragen of hulp nodig? Neem dan contact met ons op

Spoedeisende hulp nodig?

Bel de alarmcentrale van de verzekeraar. De gegevens staan vermeld op je polisblad of in Adviseur Online. Heb je geen account of ben je jouw polisblad kwijt? Neem dan contact met ons op.

Afhandeling van de schade

Hoe verder als je je schade hebt gemeld?

Schadeherstel bij een ingrijpende schade

Je hoort zo snel mogelijk of je schade is verzekerd en tot welk bedrag je bent verzekerd. De verzekeraar maakt afspraken met je over het vervolg. Gaat het om een ingrijpende schade? Dan kan de verzekeraar een schademanager bij je langs te sturen om je te helpen deze schade verder te regelen. In geval van spoed zorgt de verzekeraar ervoor dat er binnen 2 uur noodmaatregelen worden getroffen om verdere schade te voorkomen. Bij minder dringende zaken krijg je advies wat je zelf alvast kunt doen.

Schadeherstel door een herstelbedrijf

Als je schade verzekerd is, spreekt de verzekeraar met je af hoe zij de schade gaan herstellen. Een herstelbedrijf uit het netwerk  van de verzekeraar krijgt de opdracht om je schade te herstellen. Binnen twee werkdagen nemen zij contact op om met je af te spreken wanneer zij aan de slag kunnen. Indien nodig kan het herstel ook ’s avonds en/of op zaterdag plaatsvinden. Je hoeft niets voor te schieten en je hebt dan meestal ook geen eigen risico; de verzekeraar regelt de betaling rechtstreeks met het herstelbedrijf.

Schadeherstel zelf (laten) herstellen

In overleg met de verzekeraar kun je er ook voor kiezen om de schade zelf te (laten) herstellen. Neem daarbij altijd wel eerst contact met de verzekeraar op! De verzekeraar stelt dan eerst voor je vast of de schade gedekt is. Samen met de verzekeraar bepaal je de omvang van de schade. Dat kan aan de hand van bijvoorbeeld foto’s of facturen, of een schade-expert neemt ter plekke de schade op. Zijn de facturen akkoord? Dan betaalt de verzekeraar de schadevergoeding zo snel mogelijk aan je uit. De verzekeraar vermindert hierbij de vergoeding eventueel met het eigen risico en de verzekeraar houdt rekening met een redelijke vergoeding voor je eigen arbeid. Het kan voorkomen dat je een voorschotbetaling nodig hebt. Neem daarvoor contact met de verzekeraar op. Heb je vragen of hulp hierbij nodig kun je vanzelfsprekend ook contact met ons opnemen.

Expert voor beoordeling schade

Expert via de verzekeraar
Als de verzekeraar een expert inschakelt om de schade te beoordelen, dan zorgen zij ervoor dat die snel contact met je opneemt. De meeste verzekeraars werken met onafhankelijke experts. De experts zijn dus niet bij de verzekeraar in dienst. De onafhankelijke experts stellen het schadebedrag vast, maar ze doen geen uitspraak over de vraag of de schade gedekt is.

Zelf een expert inschakelen
Je kunt er ook voor kiezen om zelf een deskundige in te schakelen. Je kunt dit aangeven als je de schade meldt of als je met de door de verzekeraar ingeschakelde expert hebt gesproken. De expert die je zelf inschakelt, wordt ook wel contra-expert genoemd.

Onderlinge afstemming
Beide experts gaan daarna aan de slag om de schade vast te stellen. Verschillen de experts van mening? Dan kunnen ze samen een derde expert inschakelen. De derde expert bepaalt dan het definitieve schadebedrag. Dit schadebedrag ligt altijd binnen de bedragen die de expert en de contra-expert hebben vastgesteld.

Bekijk button
Vragen of hulp nodig? Neem dan contact met ons op

Klik op de afbeelding en bekijk de animatievideo voor verdere uitleg.

Onze meerwaarde

Vragen of op zoek naar deskunig advies? Aarzel niet en neem contact op met onze onafhankelijke erkend financieel adviseur. Onze financieel adviseur is gecertificeerd en volgt jaarlijks bijscholing. Is op de hoogte van de actuele wet- en regelgeving en de laatste trends op de woningmarkt. Maak nu direct je keuze en reken op advies dat voldoet aan de hoogste kwaliteitseisen.

Heb je vragen of hulp nodig?

Openingstijden

Ma t/m Vr
09.00 - 17.00

Maandag , Dinsdag , Donderdag
op afspraak tussen 18:30 - 21:00 


Volg ons op social media
© HypotheekMaker
Kvk: 17180662
AFM: 12017320
IBAN: NL24ABNA0447602748